آرتین عزیزمونآرتین عزیزمون، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره
آیلین نازنینمونآیلین نازنینمون، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

آرتین

بیماری روزئولا...

1391/12/6 12:09
12,659 بازدید
اشتراک گذاری

دوستای گلم بعد از 4 روز تب شدید خدارو شکر امروز تبم قطع شده. با عرض معذرت یکی دو روزه

که اسهال دارم و امروز صبح مامانی متوجه دونه های قرمز کوچولویی روی پوستم شد و شدیدا

نگران شد

عصر دوباره رفتیم پیش دکترم که گفت تب شدید و این دونه های ریز و اسهال هم

نشونه های همون بیماری ویروسیه که گرفته بودم و ایشاا...تا چند روز دیگه رفع میشه و چیز

مهمی نیست. همچنین گفت بدنم به این ویروس مقاوم شده و بعد از این دیگه هیچوقت دچارش

نمیشم. در ضمن این چند روزه غیر از شیر مامانی هیچ چیز دیگه ای نخوردم، کلی بد اخلاق

شدم و همش گریه میکنم و دوست دارم تو بغل باشم

 مامانی و باباییم هم دربست در خدمتم هستن و هر کاری از دستشون بر میاد برای آروم کردنم انجام میدن


مامانیم یه مطلب درباره این بیماری تو اینترنت خونده که اینجا براتون میذاره. امیدوارم برای بالا

بردن اطلاعات مامانای گل مفید باشه Computer

یك متخصص اطفال گفت: بیماری روزئولا با تب ناگهانی در كودكان 6 تا 15 ماهه شروع میشود.این

متخصص اطفال با بیان اینكه روزئولا با یك تب ناگهانی و بعضاً شدید شروع میشود، ادامه داد:

عفونتهای دستگاه تنفسی، آبریزش خفیف بینی، التهاب كم در حلق، قرمزی خفیف در چشم و

بزرگی خفیف غدد لنفاوی در جلوی گردن و پشت آن نشان دهنده آغاز این بیماری است. بیماری

روزئولا با تب آغاز شده و ممكن است تب در كودك مبتلا به میزان 40 تا 45 درجه بالا رود؛ از این رو

امكان دارد تب تا 10 روز ادامه داشته باشد همچنین 5 تا 10درصد امكان تشنج در كودكان مبتلا به

این بیماری وجود دارد. در بیماری روزئولا، 3 تا 4 ساعت بعد از قطع تب، بثورات پوستی به صورت

دانه های قرمز رنگ بر روی نقاط مختلف پوست بدن كودك مانند گردن، پا، صورت، شکم و بعضاً

دست ظاهر میشود؛ این دانه ها خطری ندارد و تنها نشانه بیماری است. 

این متخصص اطفال با اشاره به اینكه درمان خاصی برای بیماری روزئولا وجود ندارد، ادامه داد: از

آنجایی كه ممكن است تب كودك شدید باشد، بهتر است برای كنترل تب، طفل را نزد پزشك برده

و با نظر وی از داروهای تب بر نظیر استامینوفن استفاده كرد.وی با بیان اینكه دانه هایی كه بر روی

پوست كودك ظاهر میشود پس از 2 روز، بهبود مییابد و هیچ اثری از خود بر جا نخواهد گذاشت، 

خاطرنشان كرد: برای پیشگیری از ابتلای كودكان به این بیماری بهتر است از حضور آنها در اماكن

پرجمعیت و دارای ویروس خودداری شود

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

zahra
6 اسفند 91 1:52
سلام دوست جونم امیدوارم زود خوب شی به منم سر بزن خوشحال میشم
آناهیتا مامانیه آرمیتا
6 اسفند 91 8:43
سلام عزیزم ایشالا که خوب شده باشه گل پسرمون خصوصی داری
سارا مامان آرتین
6 اسفند 91 15:24
بلا دورهههههههههههههه آرتین جونم...
مامان سمی
6 اسفند 91 16:05
ای جانم.خداروشکر خاله جون داری خوب میشی.اسم این بیماری مثل خودش عجیبه.مامانی اطلاعاتی که دادی خیلی خوب بود.ممنون.برای مامانیه آرتین و آرتین خوشگله
مامان نیکان
6 اسفند 91 23:40
سلام عزیزم همینطور که خودتونم نوشتید این دونه ها اصلا خطر نداره این دونه ها بعد از تب 3روزه میزنه و یه جورایی خوبه یعنی نشان دهنده پایان بیماریه.دعا میکنم دیگه هیچ وقت مریض نشی
نگاری
7 اسفند 91 0:25
اخی جونم خوب خدا رو شکر که چیز خاصی نیست و داره خوب مشه فسقلی من
آناهیتا مامانیه آرمیتا
7 اسفند 91 2:13
عزیزم ایشالا همیشه سالم باشی آرتین جونم سولمازجون رمزروخصوصی میذارم
مرمر
7 اسفند 91 9:33
الهی خاله فدات شه که مریض شدی من نبودم یه مدت الان اومدم دیدم جوجوی چشم ابی ما مریض شده بلا دور باشه گلم ایشالله زود زود خوب شی
مامان هدیه(زن عمو)
7 اسفند 91 14:16
الهی فدات بشم...انشالله زودی خوب شی....یه عالمه بووووووووس برات عسیسم



ممنونم زن عموی مهربونم






مامان کیان و کارین
7 اسفند 91 15:58
ای جانم ان شالله زود زود زود خوب می شی ، فرشته کوچولو اشنایی با شما کوچولوی دوست داشتنی باعث افتخار ماست . مامانی مواظب گل پسرمون باش و روی ماهش و از طرف من ببوس
مادام بوفی
7 اسفند 91 16:46
آخـــــــــــــــــــــــــــــــیییییییییی طفلک ایشاا.. زودی خوب بشی ناناسم
شقایق مامان آرشا
7 اسفند 91 18:37
سلام قشنگم .خوشحال میشم تبادل لینک کنیم.موافقتتون را برام نظر بذارید ایشاله هیچ وقت دیگه مریض نشی
مریم
7 اسفند 91 18:58
یعنی این نی نی کوچولوی نازنین با هدیه جون، دخترعمو پسر عمو هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...
وای خدا جونم چهره نازشون و مخصوصا چشم هاشونم چقدر شبیه به همدیگه هست این دو تا وروجک
بلا به دور باشه..ای شالله زود زود خوب می شی.
ببخشید از بس ذوق کردم یادم رفت خودم رو معرفی کنم.
سلام..من مریم هستم..دوست مامان هدیه جونم.

سلام عزیزم.ممنونم اومدی پیشمون.لطف کردی.دوستای هدیه جون و مامانش دوستای ما هم هستن
بوس
مامانش
7 اسفند 91 22:30
الهی دورت بگردم عزیزممممممممممممممممم ، ایشالله که زود زود زود زووووووووووووووود خوب میشی گلم .
مامانش
8 اسفند 91 12:41
مادام بوفی
8 اسفند 91 14:49
مامانی سفارش شما که مال قبلان هستش سر جاشه...خیالت تخت ببخش من یه کم مشغلم زیاده نمیرسم برا سرکشی به وبهاتون بازم عذر میخوان از محبتتون نسبت به مادام هم ممنونم
maman bahar
8 اسفند 91 23:51
عزیز دله خاله اصلا نگران نباش تا قبل از یه همفته خوب خوب میشی ناز گلکم مرسی که به امیر علی جون سر زدی بازم بیا حوشحالمون میکنی
مامان کیان کوچولو
9 اسفند 91 0:47
عزیزم چه گل پسری .. امیدوارم که تا الان خوووب خوب شده باشی عزیز دلم
خاله فریبا
9 اسفند 91 11:51
الهی دورت بگردم عزیزم این بیماری به چه جراتی به ارتین جونم نزدیک شده؟ چشم خاله فریبا رو دور دیده ها!!
فاطمه
3 خرداد 93 11:34
سلام. من داشتم علايمي كه پسرم براش پيش اومده رو سرچ ميكردم كه با سايت پسر گلتون اشنا شدم. پسر منم يكشنبه پيش واكسن زد تبش پايين نيومد گفتن ديگه ربطي به واكسن نداره و احتمالا عفونت ويروسيه. الانم اسهال شده و از امروز رو شكمش دونه هاي ريز ميبينم ولي از همه بيشتر ناراحت غذا نخوردنشم. فقط شير منو ميخواد و هيچي ديگه نميخوره. تا كي براي پسر شما غذا نخوردنش طول كشيد؟ هرچند الان داريم ميبريمش دكتر دوباره.
مامان فهیمه
30 اردیبهشت 94 16:30
مامانی آرتین جون ممنون از مطلبی که در این مورد گذاشتی منم دقیقا پسرم 4 روز تب کرد و دیروز خوب شد امروز قرمزی هایی روی پوستش دیدم و نگران شدم پس خودش از بین میره
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آرتین می باشد